Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2019 06:59 - Хитър Петър и неговият син
Автор: svetlantonev Категория: Изкуство   
Прочетен: 651 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 12.01.2019 07:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Хитър Петър имал трима сина. Най-големият се казвал Асен – снажен, хубав и добър танцьор. Щом станал ерген, все отпред на хорото се хващал до Златина - най-кипрата мома в селото.
Един ден се сдърпали с чорбаджийския син, кой да поведе хорото. Асен сигурен в себе си рекъл:
- Хайде, да се надиграваме. Този, който спечели, от днес нататък ще води хорото.
- Добре – съгласил се чорбаджийският син.
Та като заиграли тези ми ти момци, два часа без да спрат. Всички хора и
ръченици изредили. Най-накрая чорбаджийският син, капнал от умора се предал.
Прибрал се Асен вкъщи и от вратата се хвали на баща си.
- Тате, да ме беше видял каква хала бях на мегдана. Със Стоила се
надигравахме, кой да води хорото. Два часа играхме и накрая се отказа. Тръгнал с мен да се задява. Не се вижда колко е черен, че и до Златина иска да се хваща. Никой не може да ме победи. Аз като заиграя, Господ спира да погледа.
- О-о-о, чакай! Поспри малко, че и бога чак намеси. Ти, Асенчо, верно си
снажен и хубав, ама колкото и да си голям, друг път не се опитвай да стърчиш над другите. Щото някой ден да не си треснеш главата. А надиграването няма да е било за първенство, ами за Златинка ще е било – позасмял се Хитър Петър и отишъл да майстори нещо в салмата.
А Стоил като се върнал се оплакал на баща си, че изгубил облога.
- Абе, магаре недно. Що се не преценяш. Тръгнал с голтаци да се мери. На харсъзинът кочината му стига, той и да друго да иска, пак няма да види!
- Ама, тате...
- Няма, тате... Мълчи, че ей сега ще ти запуша устата с една плесница –
замахнал с ръка към сина си чорбаджията.

салма - плевня, обор
харсъзин - мръсен, нечист
 



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: svetlantonev
Категория: Изкуство
Прочетен: 572331
Постинги: 895
Коментари: 0
Гласове: 382
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031